Niegdysiejszy Blondyn Niegdysiejszy Blondyn
55
BLOG

Anatomia człowieka: Podatki

Niegdysiejszy Blondyn Niegdysiejszy Blondyn Rozmaitości Obserwuj notkę 6

Częścią, która odróżnia człowieka
od innych stworzeń, a nawet od roślin, są podatki.

Aż dziwne, że ta jedyna część ciała człowieka,
która nie istnieje u małp, krokodyli i stonóg,
wzbudza tak wiele ludzkiej niechęci.
Wynika to z obecności w ludzkim ciele innej części
bardzo specyficznej dla człowieka1, sprzeczności.

Podatki są częścią ciała bardzo życiodajną.
Najpierw wszyscy wrzucają kawałek siebie do wspólnego kociołka,
którym zawiaduje zawsze najtrafniejsza koalicja.
Kociołek szybko pustoszeje,
a jak opustoszeje zupełnie, to i tak okazuje się,
że wszyscy w dalszym ciągu żyjemy na jego koszt.

W dzieciństwie, mama czytała mi bajkę,
w której często padały słowa stoliczku nakryj się.
Jak byłem mały i głupi, wydawało mi się to niemożliwe.
Ale gdy urosłem trochę, to zauważyłem,
że była to bajeczka o gospodarowaniu podatkami.

Mówi się, że człowiek na starość maleje.
Być może, ale na pewno nie dotyczy to jego części zwanej podatki.


1 albo jest reliktem ewolucji.


Poprzednia część: Środek ciężkości

Zacznij od początku

 

Błędne założenia sprawiają, że wnioski są nic nie warte. Kłamstwo, bardzo sprawnie potrafi udawać prawdę. No i mamy lodową górę nieporozumień. Góra lodowa ozdobiona jest emocjami, które utrudniają logice i kulturze wydostać się na powierzchnię. A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż uczciwi Polacy Jarosława mają!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości